Про порядок опрацювання, розгляду письмових звернень, особистого прийому громадян та допуску до адміністративних будівель та приміщень в департаменті освіти і науки
Запорізької міської ради на період воєнного стану
Нормативно-правова база:
• Конституція України (статті 34, 40);
• Закон України «Про доступ до публічної інформації» (стаття 19);
• Закон України «Про звернення громадян» (статті 1, 3).
Право на інформацію та право на звернення (петиції) є окремими конституційними правами особи і мають різну юридичну природу. Цим, зокрема, пояснюється те, що порядок реалізації цих прав регулюється двома законами.
Закон України «Про доступ до публічної інформації» визначає запит як «прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні». Також установлено, що запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Оформлення запиту може бути довільним (тобто посилання на цей Закон або вживання терміна «запит» не є обов’язковим).
Закон України «Про звернення громадян» передбачає різні форми звернень: пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги, які можуть містити різні за змістом вимоги, прохання чи пропозиції (щодо реалізації соціально-економічних, політичних, особистих прав та інтересів громадянина, фактів їх порушення тощо). Оскільки правовідносини стосовно звернень громадян і запитів на інформацію регулюються різними законами, то й процедурам їх розгляду властиві певні відмінності.
Суть запиту зводиться до прохання надати інформацію, якою володіє розпорядник. Закон України «Про доступ до публічної інформації» надає право доступу до вже існуючої інформації (документів) і не вимагає створення у відповідь на запит нової інформації (зокрема, шляхом проведення аналітичної роботи). Винятком є ситуація, коли розпорядник не володіє, але повинен був би володіти певною інформацією).
Інші вимоги або прохання (визнати чи підтвердити юридичний статус, поновити порушене право, притягти порушника до відповідальності тощо) необхідно розглядати відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Унаслідок їх розгляду при наданні відповіді на звернення може створюватися нова інформація.
Закон України "Про звернення громадян" від 02.10.1996
Інструкція з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації (Постанова КМУ від 14.04.2008)
Розпорядження міського голови від 14.07.2011 № 467р «Про порядок проведення особистого прийому та розгляду письмових звернень громадян у виконкомі Запорізької міської ради»
Наказ департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради «Про порядок проведення особистого прийому та розгляду письмових звернень у ДОНМС ЗМР» від 27.09.2012 № 489
Наказ ТВО Заводського району «Про порядок проведення особистого прийому та розгляду письмових звернень у територіальному відділі освіти, молоді та спорту Заводського району»
Закон України «Про місцеві державні адміністрації» від 09.04.1999 № 586-XIV
Закон України «Про статус народного депутата України» від 17.11.1992 № 2790-ХІІ
Закон України «Про статус депутатів місцевих рад» від 11.07.2002 № 93- IV
Закон України «Про Конституційний Суд України» від 16.10.1996 № 422/96-ВР
Закон України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини»
від 23.12.1997 № 776/97-ВР